Gratis dingen uitproberen in het kader van word-of-mouth marketing, ik blijf het leuk vinden. Zeker omdat ik het vaak lastig vind om zomaar een gezellig kletspraatje te beginnen. Met mijn testpanels heb ik meteen een leuke inhaker, omdat ik als tester vaak iets weg mag geven. Op dit moment heb ik twee leuke campagnes waarvoor ik ben ingeloot: Starbucks koude koffie en de kleine flesjes KC Go limonade.
Voorheen bestonden dit soort campagnes ook vaak uit enquêtes die ik door anderen moest laten invullen, maar gelukkig is dat nu niet meer zo. Een gezellig kletspraatje is genoeg. En als het even kan, vinden de organisaties erachter het ook leuk als je op social media deelt welke producten je aan het proberen bent. Nou, altijd leuk want je krijgt vaak een leuk startpakket met genoeg samples om te proberen of uit te delen.
Lees ook: Netvliesmanagement en verwachtingen overtreffen
KC Go, wat is dat?
KC Go van Karvan Cévitam ontving ik als eerste, via de organisatie Buzzer. Via Buzzer heb ik nog niet eerder iets geprobeerd dus leuk om te zien hoe dit WOM-bureau hun campagnes aanpakt: met een soort spelletjesachtige vragenlijst via je telefoon. Het pakket maakte ik open op de verjaardag van mijn vader, dus ik kon direct flesjes uitdelen. Iedereen was wel benieuwd hoe het zou smaken. In totaal kreeg ik 10 kleine flesjes (3 smaken) limonade. De grote favoriet bij iedereen was de cactus lime smaak!
Lees ook: De kids drinken suikervrije limonade
Op vakantie
KC Go is zeer geconcentreerde limonade. Bedoeld om een flesje gewoon water van een smaakje te voorzien met een kleine squeez en dan je flesje even schudden. Een glas limonade kun je er ook mee maken, maar dan eerst even knijpen (niet te veel, dan smaakt het veel te zoet!) en dan pas water erbij doen. Als limonadefans smaken ook de strawberry en red fruit ons goed. Vanwege het handige kleine formaat gaat de KC Go mee op vakantie, neemt veel minder plek in dan een normale fles aanmaaklimonade. Ideaal!
Karvan Cévitam organissert deze Buzzer-campagne omdat het alles behalve saai is om op deze manier reclame te maken. “Samen gaan we voor meer plezier” is de slogan. Nou dat is gelukt! Limonade uitproberen en uitdelen is een stuk vrolijker dan een advertentie bekijken met een plaatje van iemand die z’n dorst lest. In totaal doen er 10.000 mensen mee.
Lees ook: Op bedrijfsuitje in Rotterdam?
#chillmoment met Starbucks
Via The Insiders heb ik al vaker deelgenomen aan leuke campagnes. Dit keer ging het om het bekend maken van de Starbucks Chilled Classics Range: koude koffie uit het koelschap. Een product dat ik nog niet eerder had geprobeerd, terwijl ik toch heel graag koffie drink. Het merk Starbucks is in koffieliefhebberland een begrip, maar ook daar ben ik nooit geweest. Dit is dus mijn eerste kennismaking met het merk.
Lees ook: Zie jij door alle verschillende soorten koffie het bos nog?
Koffie uit de koelkast
Koffie uit de koelkast, het zou mij benieuwen… Ik zette thuis het één en ander koud en nam wat koffie mee naar mijn werk om uit te delen. In het pakket van The Insiders (dat ik moest ophalen bij een Kiala punt) zaten de 5 nieuwe smaken Starbucks Chilled Classics (Caffè Americano, Cappuccino, Caffè Latte, Skinny Latte en Caramel Macchiato), 30 coupons voor een gratis ijskoffie in te leveren bij de Albert Heijn, een zwarte marker en 20 lege bekers om de coupons in uit te delen.
Zelf houd ik niet van melk in de koffie, maar twee collega’s zijn fan van de Latte. Eén blijkt bovendien een groot liefhebber van ijskoffie te zijn. Zo kom je nog eens iets te weten. Mijn kamergenoot en ikzelf gingen aan de Caffè Americano. Andere koffiedrinkende collega’s kregen een coupon en zo was ik direct een flink stuk op weg met mijn mond-tot-mondreclame campagne voor Starbucks. Nou, de Caffè Americano is mijn favo smaak. Heerlijk in de middag! Smaakt een beetje chocoladeachtig, jummie lekker zoet. Normaal drink ik mijn koffie zwart.
Lees ook: Foodtrend: een poedelroze freakshake maken met je kinderen
Zomers drankje
Deze ijskoffie blijkt erg lekker, zeker op zomerse dagen in het zonnetje zie ik mezelf dit wel vaker drinken. Grappig detail vind ik het uitschuifbare rietje! Je kunt deze koffie dus ook makkelijk meenemen onderweg. Starbucks is bovendien fairtrade. Het enige nadeel is dat in alle varianten melk zit en niet iedereen tegen zuivel kan. Achterin het boekje met uitleg over deze campagne met 4300 deelnemers, lees ik dat Starbucks ook chilled Espresso en chilled Frappuccino in het assortiment heeft.
Lees ook: Moederdochtertrip naar Leiden, de streek van verrassingen, wat is hier te doen?
In ieder geval heb ik weer kennis gemaakt met twee lekkere zomerse drankjes! Nu het weer nog, want deze zondag zaten wij ’s ochtends wel even in het koude zonnetje, maar ’s middags reden we dwars door een sneeuwstorm en was de snelweg compleet wit. In Nederland. Raar weer…
Lees ook: ZZP Update: een killer e-maillijst, heb ik dat nodig?
Ben jij ook ingeloot voor deze campagnes? Of heb jij de KC Go en/of Starbucks geprobeerd? Hoe vond jij de smaken? Heb je een favoriet?
Reacties
Wij hebben KC ook geprobeerd en mijn meiden vonden het heerlijk. Ik heb dus ook vaak zo’n flesje in mijn tas.
Goed dat je het zegt, ik moet wat meer aandacht aan KC go gaan besteden en mag Libresse af gaan sluiten
De KC Go is hier geen favoriet, wij nemen gewoon de grote fles(sen) mee op vakantie. En zelf lust ik geen koffie, ik vind het wel heerlijk ruiken 😉
De KC to go heb ik ook geprobeerd wel lekker! En ik neem er straks een mee op vakantie in de koffer over 2 maanden. Flesje water kost haast niets en ideaal voor de kids.