Keek op mijn Week: logeerpartij, Giethoorn, NLP, citybreaks

Tja, je ziet het al aan de titel: ik heb best weer wat gedaan deze week. Maar goed ook, want je volgt me tenslotte om iets te lezen en even een geinig inkijkje te krijgen dus ik barst gewoon even los, haha. Nee, stiekem probeer ik echt vaker nee te zeggen, maar het lukt me niet zo. Komen zoveel leuke kansen voorbij en hoe graag ik ook een extra vaste blogger had of zou werken met een ’team’ het is nog steeds vooral Marguerita Time dus race ik van hot naar her. Wel met plezier hoor 😉

tuin opknappen
Via Vakantieveilingen had ik passiflora ‘gewonnen’, deze geplant en aan het rozenrekje gewikkeld. Bij passiflora moet ik altijd aan de overleden oma van mijn dochters denken, die had er enthousiaste verhalen over. Een mooie anekdote om straks aan de meiden vertellen wanneer die van ons voor het eerst bloeien.

Logeerpartij met de neefjes

Zaterdag had ik eigenlijk het plan opgevat om met mijn dochters en neefjes het halve land door te crossen. Het bleek alleen een beetje too much en gelukkig realiseerde ik me tijdig dat een logeerpartij in eigen huis vast net zo gezellig zou worden. De oudsten boven, de jongste twee mochten in de woonkamer slapen. De uitklap slaapkussens alias zitplek bleken ideaal.

Er werd lekker gespeeld – ik had de schermpjes verboden tot einde middag – en gekletst. ’s Avonds keken we een aflevering van de verraders terug die ik de avond ervoor helemaal had gemist omdat ik nogal veel moest regelen voor de Blogboot. (Erg stressvol die last minute toestanden met afzeggingen, dingen regelen qua hotel etc. echt genieten van mijn weekend kon ik helaas niet.)

Ik maakte het mezelf makkelijk door buiten de tafel te dekken en patat te bestellen via Thuisbezorgd. Komkommers en tomaatjes erbij. IJsje toe. Toppie! En ’s avonds natuurlijk allemaal nog een bakje chips.

logeerpartij
De ’tribune’ die later zou worden opengeklapt tot matras. Ideaal.

Uitgebreid ontbijtje

Zondag had iedereen toch best aardig geslapen, al waren de kids wel uhm… tijdig wakker. Lekker voor de tv en achter Roblox terwijl ik met koffie in mijn bed nog even rustig een serietje keek. Daarna tijd voor uitgebreid ontbijt. Ik had zelf al flink inkopen gedaan, ook voor het gebakken ei met witte bonen in tomatensaus. Ook de neefjes hadden ontbijtspul mee om broodjes gezond te maken. Verder had ik nog aardbeien in de koelkast enzovoorts. De tafel was dus goed gevuld en er is lekker gegeten.

logeerpartij
Uitgebreid ontbijt als afsluiter na de logeerpartij met de neefjes.

Gezellig zo’n kinderschare, maar ook weer genieten toen de rust was wedergekeerd. Mijn oudste fietste zelf naar haar vader, de neefjes werden opgehaald en ik bracht de jongste met alle schoolspullen weg. Rust. Ik pufte op de bank even uit met een serietje en koffie. Daarna alle zooi opgeruimd zodat het huis weer aan kant was. Koffer gepakt en naar Almere gereden, waar ik kon logeren vanwege het event in Giethoorn de volgende dag. Als avondeten haalden we Indisch en even een note to self: die Vindaloo curry is dus echt veeeeeeeeeel te pittig. Niet meer doen! (Was wel erg lekker trouwens.)

goodiebags blogboot vakantie

Blogboot in Giethoorn

Maandag reed ik naar het prachtige Giethoorn. Onderweg begon mijn auto te piepen omtrent de bandenspanning, ieks! Voor de eerste keer op deze locatie varen met de Blogboot in het thema vakantie. Er waren wat opstartprobleempjes maar gelukkig konden we – ook regenwise – het programma omgooien en eerst even een potje Crossnet spelen op het grasveld tussen 2 slootjes.

blogboot giethoorn vakantie
Erg leuk dit spel! Mijn dochter wil na het schoolvolleybaltoernooi op volleybal en heeft zelf een bal gekocht, van Crossnet krijgen we binnenkort een net om deze 4-speler variant op elk gewenst grasveldje te kunnen spelen!

Van Crossnet heb je zowel een volleybal als een voetbal variant en binnenkort is er nog een aanvullingsset verkrijgbaar zodat je ermee kunt oefenen voor waterpolo. Tom van Brookline vertelde ons alles over de buitenspellen die ze op de markt brengen (check ook deze review van KanJam). Erg leuk en hilariteit alom toen de bal tot 2x toe in het water belandde. De vakantievibe zat er meteen in!

De boot vertrok vanaf Hotel de Harmonie in Giethoorn. Voor deze vakantie editie was er een Crossnet soccer en volleybalnet opgezet.

Daarna konden we varen, waarbij schipper Jan van Hotel de Harmonie ons alles vertelde over de geschiedenis van Giethoorn. We zagen de mooiste tafereeltjes zoals jonge eendjes, gansjes en andere vogels. Er vloog zelfs een zeldzame zwarte stern voorbij.

blogboot giethoorn vakantie

Maureen van New Looxs liet ons op de boot de hippe tassen zien van dit travelmerk, die je door een handig foefje zo aan de bagagedrager van je fiets kunt hangen. Erg handig ook dat er in elke tas een stevig vak zit voor je laptop of tablet. Met deze tassen kun je je ook zakelijk vertonen, dus ik weet zeker dat ik de mijne veel ga gebruiken. Een stuk vriendelijker dan een grote laptoptas dit hippe alternatief!

Heel handig! De hippe tassen van New Looxs kun je zo aan de fietsdrager hangen en met het klittenbandje goed vastzetten. In de tas zit bovendien een stevig laptopvak. Ik heb de mijne – met Forest print – direct meegenomen op de volgende Roompot vakantie! Zit namelijjk ook een regenhoes in, dus ideaal voor zowel fiets als op de boot.
Innsbruck Tourism gaf ons een mooi magazine, opgesteld met hulp van bloggers die er geweest zijn die hun beste tips geven voor je stedentrip in deze Oostenrijkse stad.

Buitengewoon Bodegraven-Reeuwijk had een mooie goodiebag voor ons gevuld met fijne dekentjes voor als het koud is op de boot (of terras), wandelroutes en fietsroutes door het Groene Hart, een flesopener sleutelhanger in de vorm van een kaasschaaf en een vrijkaart voor het vernieuwde Kaasmuseum met souvenirshop aan de Marktstraat (in de oude Rabobank, naast De Munt, voor de Bodegraafse lezers).

blogboot giethoorn vakantie
Dank aan Melissa van Melissaschrijft.nl voor de foto!
Voor onze Sodastream flessen kregen we een hip jasje mee zodat je de frisdrank koel kunt houden als je het mee neemt op vakantie (of naar een picknick).
Sodastream deed haar nieuwe bio smaken (met minder suiker) in de goodiebag. Ik koos de smaak ‘klassieke limonade’.

Verder checkte ik of iedereen het wel naar de zin had en genoot ik en passant van de prachtige omgeving. Wat is het ontzettend mooi in het ‘Venetië van het Noorden’ met al die bruggetjes, schilderachtige huizen en dat groen.

blogboot giethoorn vakantie

Na afloop regelde Hotel de Harmonie nog een snelle lunch voor ons en konden we nog even napraten. Altijd gezellig en veel nieuwe gezichten op de boot, dus leuk!

crossnet volleybal
Dank aan Nicol van Olivette.nl voor deze leuke foto. Ik sta tussen het enthousiaste groepje dat het Crossnet spelletje ging proberen.
rhododendron
Bijna uit de knop… zo mooi de bloeiende rhododendrons overal, vind je ook niet? Kom jij ze veel tegen?

Daarna reed ik als tussenstop naar mijn ouders in Emst. Die waren daar op vakantie in een Natuurhuisje. Even een kopje thee, ontstressen omdat het toch best spannend was geweest (maar gelukkig superleuk en echt een fijn event) en kon ik op mijn gemak de garage bellen. Tot mijn opluchting mocht ik de volgende ochtend toch even snel de auto komen brengen. Ondertussen werkte ik vanaf de telefoon mijn instagram bij (alle stories van de bloggers op de Blogboot reposten en natuurlijk mijn eigen verhaaltjes), checkte mijn mail en kletste ik even bij. Mijn moeder was zo lief om te vragen of ik bleef eten en zette – vanwege mijn lange reistijd terug – om 17 uur het eten op tafel.

natuurhuisje emst
Kopje thee bij mijn ouders in hun Natuurhuisje. Nou ziet dat er groen uit of wat?

Auto’s kijken en NLP bij Platform Z

Dinsdag leverde ik netjes om 8 uur mijn autosleutels in bij de garage. Nu ik er toch was meteen maar even bij de verkoop geïnformeerd naar offertes en levertijden, want de financial lease is eind dit jaar afbetaald. Inmiddels heb ik zoveel fijne Peugeots mogen rijden, dat ik graag wil bekijken of het financieel haalbaar is om over te stappen naar een ander model.

peugeot 208
Kek kleurtje wel toch?

Ik wil graag of elektrisch of hybride gaan rijden, die laatste heeft een kleinere benzinetank omdat je hem ook kunt inpluggen aan de laadpaal en tot zo’n 100 kilometer elektrisch kunt rijden. Handig als je ook naar bijvoorbeeld buitenland of plekken zonder palen rijdt en helemaal elektrisch een te grote stap is. Wanneer je alleen kleine stukjes rijdt (kids naar school en terug) verbruik je dan geen benzine. En die benzine… (ik heb weer getankt) is … prijzig momenteel. En slecht voor het milieu, dat ook. Nu heb ik dus een offerte van de Peugeot e2008 en de plugin hybrid 308. Beiden ontzettend fijne auto’s en van die laatste moet ik de review nog schrijven, maar ik overweeg hem niet voor niets. Mocht je ook één van deze modellen willen: levering ergens tussen januari en april 2023. De prijs kan nog veranderen (dat is ook weer nieuw, dat er geen vaste prijs wordt afgegeven in verband met grondstoffen die duurder worden enzo).

blogboot giethoorn vakantie
Wat een leuke dingen meegekregen op de Blogboot! En dan wordt er ook nog een Crossnet bezorgd. Wie doet er mee met een potje volleybal?

Thuis verloor ik mezelf in de drukte van het werk, maar gelukkig wel op tijd gegeten want er stond iets leuks op het programma. Eindelijk ging ik weer eens naar een avond van Platform Z, de zzp vereniging. Dit keer een leerzame avond over NLP en hoe je bruggen kunt bouwen. Een hele mooie avond met fijne inzichten en vooral ook erg veel gezelligheid en goede gesprekken.

platform z nlp

HelloFresh

Woensdag werd de HelloFresh weer bezorgd. Lekker op tijd de boodschapjes in huis, aan artikelen en rapportages gewerkt en geen puf om mijn nieuwe printer (oude is kapot) en stofzuiger uit de doos te halen. Terwijl ik dit weekoverzicht schrijf ben ik er nog steeds niet aan toe gekomen. Intussen begaf ook mijn koffiecupapparaat het en ook daar maar een nieuwe van besteld. Ik hoop dat al mijn apparaten nu weer even mee zullen gaan, haha.

hellofresh recept
Op m’n gemak een lekker soepje koken.

Citybreaks event

Donderdag de kinders even instructies gegeven omdat ik ze vandaag niet zelf uit school zou halen. Ze hadden hun tekenspullen mee, want ze mochten uit school naar Margriet die prachtig kan tekenen. Ik reed naar Den Haag voor het Citybreaks event van Baltus om te speeddaten met allerlei bestemmingen.

Erg leuk, want ik reed precies langs de straat waar ik op het HBO heb gezeten. De bloemenkraam waar ik van mijn studiefinanciering regelmatig gladiolen kocht voor mijn moeder (dat vond ik zulke mooie bloemen en je komt ook echt even met iets aanzetten als je gladiolen meeneemt, haha) stond er nog steeds. Als thuiswonende student met studiefinanciering, bijbaantje en aanvullende beurs vond ik het fijn om af en toe iets terug te doen voor mijn ouders. Deed jij dat ook?

In ieder geval, ik ga graag op reis voor mijn blog en schoof dus bij allerlei bestemmingen aan om te horen wat er daar met of juist zonder kinderen te ontdekken is. Dat is het voordeel als je op veel plekken nog niet geweest bent: er is dan nog zoveel nieuw, leuk en interessant! Kwam er veel bekenden tegen die ook aan het netwerken waren, het was een ontzettend drukbezocht event. Je moest dus bij elk tafeltje echt wel even in de rij staan. Verder bedankte ik Toerisme Vlaanderen voor de mooie persreis naar onder andere de Floraliën en natuurlijk Agnes en Marcel van Baltus voor het verblijf in Argèles sur Mer.

citybreaks event baltus
Naar Den Haag voor het Citybreaks speeddate event van Baltus. Kwam onderweg langs de straat waar mijn HBO school stond, de bloemenkraam waar ik altijd gladiolen voor mijn moeder kocht van de stufi staat er nog!

Mastermind en naar Roompot Waterstaete

Vrijdag snel alle spullen inpakken, gelukkig ben ik er inmiddels aardig in getraind. De dag begon met een Mastermind via zoom waarin we elkaar verder hielpen, meedachten en tips gaven. Toen nog even vlug snel hatseflats de nodige dingen achter de laptop gedaan. Verder inpakken. Spullen in de auto (precies toen de buien losbarsten, zul je altijd zien). En de kinderen uit school halen.

roompot waterstaete ossenzijl

Het was behoorlijk noodweer onderweg! (En dan al die auto’s die niet even hun lampen aanzetten, niet te doen mensen!) De kinderen vermaakten zich gelukkig op de telefoon en de jongste vertelde trots dat ze een 10 had voor haar topo toets. “Dus je weet precies waar Weerribben Wieden ligt? Daar gaan we heen!”

Kijk. En daarom doet ze dus haar best op die topo toetsen want haar grote zus (die in groep 6 geen topo kreeg) wist het alleen ‘vaag’ omdat ze even snel had meegekeken met het overhoren op het blaadje van haar zusje. We reden naar Ossenzijl, in het bovenste puntje van Overijssel en niet ver van Giethoorn. Daar ligt het luxe Roompot park Waterstaete waar alle huisjes over een eigen sloep beschikken. Zo leuk!

De puber was uiteraard niet van plan om op de boot te gaan, maar dat hield ze niet vol, haha. Een klein vakantiepark dat perfect is met tieners: superschoon 4-persoonshuisje met overdekte veranda en 2 parkeerplekken, 2 badkamers en suite, ruim van binnen, horren voor de ramen, loungeset en eettafel buiten, in de berging zwemvesten, wasmachine en droger en uitzicht over het weiland vanuit de woonkamer… Tijdens het uitladen zagen we een roofvogel (kiekendief?) een snoekduik maken het naastgelegen weiland in om een muisje te vangen.

roompot waterstaete ossenzijl
Een medewerker van het vakantiepark was zo attent om ons nog even te helpen bij de vaarinstructie en maakte deze foto. Hoewel hufterproof bootjes, vond ik het toch wat spannend om zelf te varen. Dochterlief genoot!

Vanwege de regen was het lastig om de boot te controleren, want om 18 uur was er een vaarinstructie. Je moet deze volgen als je de bootsleutel bij de receptie wilt ophalen. Met het open water wil je hier niet zitten met kleine kinderen, er is ook geen speeltuin, maar met tieners en volwassenen is het geweldig. Vlakbij een natuurgebied om te wandelen, je eigen 8-persoons sloep bij het huisje, trappetje om te zwemmen, suppen of kano varen…

Afijn, na de vaarinstructie verder met het eten koken en aan tafel. Ook was een medewerker zo attent om ons een privé instructie te geven en een klein rondje over het park te varen. De gashaard kreeg ik helaas niet aan de praat – was met de regen wel sfeervol geweest – maar we hadden wifi, een mooi uitzicht en keken gezellig De Verraders. Dit weekend zou superleuk worden!

Lees hier het vorige weekoverzicht.

Wat heb jij dit weekend voor leuke dingen gedaan?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle