Just like the Movie: gamereview van DC League of Super-Pets

Hebben jullie DC League of Super-Pets al in de bioscoop gezien? Een soort spin off van de superhelden films maar dan een waar de honden van Superman en Batman de hoofdrol hebben inclusief superpowers. Naar aanleiding van deze film is er ook een spel uitgekomen voor de Nintendo Switch: DC League of Super-Pets: The Adventures of Krypto and Ace. Aan ons te eer om dit spel te testen.

Door: Lisanne

DC super heroes game

Mijn league of superheroes:

• Quinten, 12 jaar, ervaren gamer
  • Feline, 10 jaar, speelt vooral Roblox
  • Lucas, 4 jaar, beginners level

The Start: hoe begint het spel?

Aangezien Quinten eigenaar is van de Switch, daar heeft hij bij opa voor gewerkt, had hij de eer om te beginnen. Als ervaren gamer was hij binnen no-time zover dat hij kon starten. Je kan zelf een karakter uit de filn kiezen,  De hond van Superman heet Krypto en de hond van Batman Ace. Vervolgens vlieg je door de stad Metropolis om Lex Luthor te ontmaskeren. Het spel is zo opgezet dat je een route moet vliegen waarbij je obstakels moet ontwijken en door LexBots te verslaan. Hier spaar je punten mee en door checkpoints te halen haal je extra punten.

De feedback van Q is dat het grappig is voor een keertje, maar dat het spel makkelijk te bedienen is en wat hem betreft al snel saai omdat het veel van hetzelfde is. Deze feedback klopt ook wel bij de leeftijdsindicatie van het spel dat is namelijk voor 7 jaar en ouder dus nogal logisch dat hij zich al iets te groot voor voelt.

The Middle: hoe speel je verder?

Wanneer de routes succesvol doorloopt verdien je punten en met die punten speel je adoptiebaasjes vrij. Er zijn namelijk zwerfhondjes waar je een goede match voor moet vinden en ook dat levert weer punten op. Dit onderdeel vindt Feline van 10 dan weer geweldig om te doen. Zou het wel een goede match zijn? Moeten we niet nog een rondje doorspelen voor een betere match? Passen ze wel écht bij elkaar?

Het spelen van het spel ging haar verbazingwekkend goed af, ondanks het commentaar van broerlief dat ze moest verduren; ‘Heej, je hebt een checkpoint gemist’. Feline speelt meer voor de fun, de winst of punten maken haar niet zoveel uit, als het er maar leuk uitziet en lekker weg speelt. De bediening had ze snel door en er worden ook tips gegeven voor trucjes of het uitschakelen van obstakels en dat pakte ze snel op. Na aan aantal rondjes zei ze wel dat de routes veel op elkaar leken maar dat vond ze stiekem wel fijn want ze werd er zo steeds beter in.

The End: wat vond de kleuter?

Ook onze hilarische derde speler Lucas heeft een poging gewaagd dit spel te spelen. In navolging van broer en zus vliegen de ‘oh menn’ je om de oren maar vooral het plezier straalt het vanaf. Qua besturing is het voor hem nog echt wel lastig te onthouden, maar heej, hij is pas 4 en het spel is vanaf 7 dus dat had ik wel verwacht. Daarbij komt dat het een spel op snelheid is, omdat je een soort race vliegt dus als je gaat spelen kun je weinig testen, je moet gelijk gaan met die banaan en komt steeds voor nieuwe uitdagingen te staan. Leuk vond hij het in ieder geval wel, de spanningsboog was echter niet heel lang.

The Verdict: wat vinden wij van dit spel?

Het spel is nog niet ‘uitgespeeld’ dus hoe het eindigt weten we nog niet, maar er gaat zeker geprobeerd worden om het uit te spelen. Als je een fan hebt van de film is het zeker leuk dit spel te spelen, zeker omdat de karakters, inclusief eigenschappen en eigenaardigheden ook terugkomen in het spel. Wij denken dat het spel geschikt is voor kinderen tussen 6 en 10 jaar, daarna wordt het te eentonig. Wij wagen in de herfstvakantie nog een poging, eerst de film (al te bekijken via HBO MAX) en dan weer verder met het spel. Super leuk om met zijn drieën te doen en dat kan ik lang niet van alle activiteiten zeggen.

DC League of Super-Pets is hier en hier (ietsje goedkoper) verkrijgbaar voor de Nintendo Switch, de Xbox en de Playstation 4.

Welke games spelen jouw kinderen graag?

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.