Aangezien ik even een pas op de plaats maak, leek het me leuk om jullie te vertellen over de review die ik nooit heb geschreven. Klinkt spannend he? Op mijn blog plaats ik graag positieve verhalen. Daarom vraag ik ook alleen producten aan voor een review, als die mij zelf interessant lijken. Begin dit jaar kreeg ik een persbericht dat voor mij – ik lust geen vis, ik lust geen kaas – ideaal klonk: een maaltijdbox voor moeilijke eters. Maar het liep anders…
De aanvraag via het pr-bureau liep soepel. Ik kwam op een lijst en hoorde later dat mijn blog inderdaad geselecteerd was om deze maaltijdbox uit te mogen proberen. Al snel kreeg ik van het bedrijf een mailtje met meer informatie en mocht ik mijn dieetwensen doorgeven. Daarop worden deze boxen tenslotte afgestemd.
Ik mailde nog wat heen en weer met het bedrijf dat deze maaltijdboxen op de markt zette. Ook ontving ik een receptenboek via de mail (dit zou niet in de doos zitten) waarmee ik met de ingrediënten uit de doos gezonde maaltijden kon maken. Of mijn man, want uiteraard had ik dat aan hem gevraagd.
Op de afgesproken datum, kwam de doos maar niet… gelukkig werd ik ingeseind door de klantenservice dat de bezorger in de file stond en wat later zou zijn. Erg netjes. Laat in de avond ging alsnog de deurbel en had ik de maaltijdbox in huis. Snel maakte ik wat foto’s van de doos en de inhoud. Maar…
… volgens mij klopte het niet helemaal?
Ik bekeek het receptenboek nog eens. Nee. Inderdaad. Het klopte niet. Er zou voor 3 maaltijden vlees in moeten zitten en er was slechts voor 1 maaltijd geleverd. Snel contact opgenomen met de klantenservice. Dat ik voor het bedrijf een review zou schrijven, maar dat de levering niet helemaal klopte.
De reactie: “Dat klopt, onze leverancier heeft te weinig vlees geleverd. Daarom hebben we de dozen zonder moeten leveren.” Mijn app-groepje leerde dat een andere blogger ook een doos had ontvangen. Ook zonder vlees. De klantenservice gaf echter aan dat ze de fout zouden herstellen en ik een nieuwe maaltijdbox zou ontvangen. Maar die kwam niet. Ik nam contact op met mijn contactpersoon die mij het receptenboek had gemaild.
En ik hoorde niks.
Ik kreeg geen nieuwe doos. Mijn collega-blogger overigens wel.
Ik sprak de voicemail in van het pr-bureau om de situatie toe te lichten.
Ook daarvan hoorde ik niks.
Het is mij niet gelukt om een reactie of oplossing te krijgen.
Dit speelde allemaal in februari 2017, al even geleden dus. Ik wist niet wat ik er nu mee aan moest. Het was natuurlijk sympathiek dat ik een doos vol ingrediënten heb ontvangen. Maar ik kon er geen goede review over schrijven. Mijn man heeft zelf recepten verzonnen met de ontvangen ingrediënten, want de ene maaltijd waarvoor we wel de juiste spullen hadden ontvangen was nogal karig en smakeloos op de manier hoe hij in het receptenboek stond. Dus schreef ik maar niets en zat ik ermee in mijn maag. Het pr-bureau zal ik niet noemen, het bedrijf ook niet (dat kun je op de foto zien). Zojuist ontdekte ik dat de websites uit de lucht zijn en deze maaltijdbox ter ziele is. Kan ik dus toch even mijn verhaal kwijt… Want het blijft natuurlijk een vreemde zaak 💡 .
Jij als blogger ook weleens zoiets meegemaakt?
Of heb je als consument een keer iets besteld en niet geleverd gekregen wat je wilde?Â
Ikzelf had afgelopen vrijdag een ‘verkeerde’ levering voor mijn blog, maar dát werd even perfect opgepakt door zowel de klantenservice als mijn pr-contactpersoon! Iets met 100% tevredenheidsgarantie die voor 200% werd waargemaakt. Vandaar dat ik weer aan dit verhaal moest denken, met die maaltijdbox.
Reacties
Wat vervelend, werd wel enorm getrickerd door de titel van je blog 🙂
Zelfde probleem hier. Toen Ook niets over geschreven. Kreeg wel (onaangekondigd) een 2e doos, maar ook die klopt niet en de bijbehorende recepten nooit ontvangen
Ach, dit is ook een vervelende zeg!
Als ze altijd zo een service hadden, dan lijkt het me wel logisch dat het ‘mislukt’ en failliet gaat…
Zoals je weet heb ik het omgekeerde voor: iets gekregen wat ik niet had besteld 😉