Keek op mijn Week: workshop, Giethoorn etc

Kan iemand me even opvegen? Danku. Ik voel me net zo’n hoopje bladeren dat stralend groen is geweest aan de boom de afgelopen periode, maar daar nu qua energielevel even vanaf dondert. Ben moe… niet normaal. Maar ja, no rest voor de wicked zeggen ze. So much to do, zoveel leuke projecten en opdrachten. En naast moe ben ik natuurlijk ook nog moe-der. Dus dan weet je het wel ;-).

workshop bloemschikken
Eindresultaat van de workshop bloemschikken.

Ik heb hier overigens wel nog een cadeau staan van FFOpladen.nl om te reviewen, maar daar moet je dus echt even de tijd voor nemen. En laat me dat nu even niet lukken. Hopelijk einde deze week! Tis halverwege dat ik dit schrijf – heb ik vast een beginnetje – en zowaar lijk ik wat meters gemaakt te hebben, dus fingers crossed.

Erg leuk om te doen, zeker samen met je dochter.

Workshop bloemschikken

Zaterdag was ik door de lokale vrijwilligersorganisatie uitgenodigd om iets leuks te komen doen tijdens de vrijwilligersmarkt. We kregen een workshop bloemschikken cadeau van Bloemschikken bij Nel, superleuk! De oudste moest huiswerk maken, dus ik nam mijn jongste dochter mee om me te helpen.

Ze had geluk, want er was wat materiaal over dus ze mocht zelf ook aan de slag met een eigen bloemstuk. We vonden het allebei geweldig leuk om te doen.

workshop bloemschikken

Door een workshop bij Nel te volgen steun je bovendien een goed doel, een opvanghuis voor verwaarloosde kinderen in Zuid-Afrika (op haar website lees je hier alles over).

We kozen beiden een boomstammetje als ondergrond en wisselden onderling wat bloemetjes uit. Roosjes, klimop en chrysanten waren enkele van de materialen waarmee we mochten werken. Lekker samen in de weer met snoeischaren en groen dus. Wijlen haar oma zou trots op haar geweest zijn.

Alle werkstukken bij elkaar.

Einde van de middag keerden we huiswaarts met 2 prachtige bloemstukken, de mijne hield ik zelf de hare hebben we met het wisselmoment aan haar papa gegeven zodat ze ook daar van haar werk kon genieten. Nel doet ook kinderfeestjes, vriendinnenavonden en personeelsuitjes in Reeuwijk en omgeving trouwens, dus tip!

ticket to ride san francisco

Ticket to Ride San Francisco

Zondag lekker ’s ochtends wat afleveringen Sandman gekeken met mijn oudste. De jongste vindt dat te spannend. Daarna met z’n allen ons nieuwste spel gespeeld: Ticket to Ride San Francisco. Gekregen voor een review maar eerder hadden we er nog geen tijd voor. Wat een leuke spelvariant weer! We hebben meteen maar meerdere potjes gespeeld.

Toen moest ik echt goodiebags in elkaar draaien en een rolkoffertje inpakken. Kids bij hun papa gedropt en zo kon ik richting Giethoorn rijden. Er was bij Hotel de Pergola een kamer voor mij gereserveerd. Zo hoefde ik maandagmorgen niet de files door.

giethoorn bezoeken hotel de pergola

Na het diner en inchecken – waarbij ik een roomtour opnam die later enkel een foto bleek te zijn… zucht fail… – ben ik lekker gaan wandelen. Giethoorn is zo mooi!

Lekker eten hoor bij Hotel de Pergola.

Dit hotel is trouwens ideaal gelegen: je kunt er prima parkeren, vlakbij de supermarkt en aan de achterzijde stap je zo de boot op óf je start er net als ik je wandeling richting de mooie bruggetjes waar je niet met een auto kunt komen. Na de wandeling heerlijk ontspannen onder de regendouche en mijn nieuwe verzorgingsproducten van The Body Shop geprobeerd.

edelweiss collectie the body shop

Blogboot Wellbeing

Maandag was de Blogboot met het thema Wellbeing in Giethoorn gepland. Relaxt opgestaan, je weet wel even koffie want er stond een koffiecup apparaat op de kamer en dan de nieuws app lezen en tv aan.

giethoorn bezoeken hotel de pergola

Daarna door naar het ontbijt, dat vind ik altijd zo fijn aan hotels: het uitgebreide buffet. Naast mij aan tafel zaten echter bejaarden waarvan de één de ander flink afkatte… zo erg dat ik er na 5x helemaal klaar mee was en de dame in kwestie heb aangesproken. Serieus, je man leeft nog hè? En hij is ook nog eens zo attent om een kopje thee voor je te halen. Doe ff normaal. Heb je geen kinderen mee, moet je oude mensen opvoeden… het is wat…

ja ik bemoei doe eens lief

Ik kreeg nog een telefoontje vlak voor ik mijn kamer uit wilde en dat duurde wat langer dan verwacht. Ben je er als eerste, kom je nog bijna als laatste aanzetten bij de boot… Maarrrr… het was prachtig weer! Iedereen had er zin in, dus het werd een geweldige vaart.

giethoorn bezoeken hotel de pergola blogboot

Giethoorn is sowieso al prachtig om te zien. Combineer dat met inspirerende merken zoals de ontzurende en verzorgende deodorants van Alka (mijn dochters en ik zijn inmiddels fan), de handgeweven pantoffels van Tofvel die heel fijn zitten, compressiesokken van Sockwell tegen vermoeide kuiten en natuurlijk gezellige opgewekte bloggers en een schipper met leuke weetjes. Life is good! Daarna mochten we nog met z’n allen een drankje doen en lunchen bij Hotel de Pergola om gezellig na te praten.

lunchen hotel de pergola

Een klein groepje ging daarna nog wandelen, ik moest huiswaarts. Dat liep alleen niet helemaal soepel… ik miste een afslag, de volgende was afgesloten dus ik reed een klein stukje om met een half uur extra reistijd als gevolg. Wel een mooi stuk Nederland en het was werkelijk prachtig weer voor zo’n mooie toerrit door Nederland. Qua avondeten hield ik het maar even bij een appel en een banaan, ik was echt te moe voor iets anders en ben vroeg naar bed gegaan.

Wimpers netjes

Dinsdag even rustig bijkomen achter de laptop. Hoewel? Ik reed ook nog even langs Anne van Bella 3B om mijn wimpers weer bij te werken. Daarna weer door met de honderden mailtjes die op me lagen te wachten. En natuurlijk met belletjes en teksten schrijven voor de blog. Thuis droeg ik heerlijk de warme Tofvels die ik op de Blogboot het gekregen. Home sweet home.

tofvel pantoffels
Zitten heerlijk deze Tofvels.

Woordjes flitsen

Woensdag wederom druk achter de laptop. Soms weet je van voren niet of je van achter leeft. Wel blij mee hoor, ik mocht aan de gang met een nieuwe campagne en vergelijk de DR-waardes van verschillende sites die zijn aangesloten bij mijn agency.

’s Middags weer gezellig met mijn dochter geluncht en daarna hebben we meteen maar even een marathon woordjes flitsen gedaan. Konden we een deel van het dyslexie huiswerk vast afvinken, want deze week en het weekend zijn weer drukker dan druk. Schijnt dat ze nog meer huiswerk heeft, maar ik vond dit qua strijd al een overwinning en ben blij dat er in ieder geval iets is afgevinkt.

giethoorn bezoeken hotel de pergola alka
Gaf de meisjes ook een exemplaar van deze basische deo van Alka met verzorgende crème. Ze vinden m heel fijn, net als ik.

Mystery shoppen en kermis!

Donderdag reed ik naar Alphen aan den Rijn voor een mystery visit. Ik moest de Nissan-dealer bezoeken en een proefrit maken in een Qashqai. Er was een uitgebreid scenario beschreven voor deze opdracht en na afloop moest ik mezelf bekend maken en het bezoek evalueren. Erg leuk om te doen, was alweer enkele jaren terug voor mij. Wel ben je er altijd veel langer mee bezig dan gedacht. Voor iedereen die denkt: hoe kan ik wat bijverdienen? Bij Multi Value zoeken ze nog nieuwe mystery shoppers en er staan in mijn regio onder meer bezoeken open aan een carwash, een drogist en een supermarkt.

nissan qashqai
Mooie grote auto deze Nissan Qashqai. Reed als een zonnetje, erg mooi interieur ook vond ik. Maarrrr… er hangt wel een prijskaartje aan, deze auto is echt wel een flink maatje groter dan mijn huidige auto.

Thuis snel een broodje erin gepropt, want er moest alweer een kind uit school. Afijn, die mocht met een vriendin mee naar de pony op de boerderij, dus ik keerde huiswaarts met alleen een rugzak. Zo gaan die dingen, leuk dat ze samen kunnen spelen.

Mijn andere kind kwam in de loop van de middag thuis, dus gezellig een kopje thee gedaan. Zij zou voor het eerst één van haar nieuwe vriendinnen over de vloer krijgen, vanwege de kermis in ons dorp. Ik gaf haar geld zodat ze samen pizza konden eten (“bij Dominos kun je dat nu voor 4 euro mam!”) en naar de kermis. Leuk om ook even met de ouders kennis gemaakt te hebben, die kwamen het meisje brengen en halen (kwam goed uit ivm de gesprekken op school). Net als ik vonden ze het leuk dat er al zo snel vriendinnen zijn gemaakt in de brugklas.

Toen de jongste thuis kwam, maakte ik nog even snel wat werk af. Te laat om voor ons tweetjes te koken, wat vervelend nou… Tja, toen zijn wij ook maar richting de kermis gewandeld en hebben we samen een patatje en frikadel speciaal gedeeld. Een gezellige afsluiter van een hectische dag zo!

kermis bodegraven

Gesprek op school

Vrijdag was ik al doodmoe nog voor de dag goed en wel begon. Het regende ook, wellicht was dat het. In ieder geval brachten we eerst de jongste naar school, daarna door naar Gouda om de oudste te brengen. Die middag een gesprek met haar mentor, dus ze had mazzel op deze regenachtige dag.

Thuis lekker de Tofveltjes aan en de wasmachine. Om stroom te sparen alles maar binnen aan de waslijn te drogen gehangen. Verder lekker allerlei regeldingetjes opgepakt en aan dit weekoverzicht gewerkt. Ondertussen werden de boodschappen bezorgd door Picnic en kreeg ik een sinterklaaspakketje binnen. Een kawaii box met verrassingscadeautjes uit Japan, dat wilde ik weleens proberen. Leek me leuk voor de meiden.

Nou dat was het voorlopig weer even qua weekoverzicht. Mijn weekend is zeer goed gevuld: het is Najaarsmarkt in het dorp én we krijgen een nichtje te logeren. Als ik geluk heb houden de dames elkaar bezig en hoef ik niet zoveel, haha.

Lees hier het vorige weekoverzicht. Mocht je me een beetje willen steunen, superlief als je dan iets shopt bij bijvoorbeeld Bol.com via mijn affiliatelinkje. Is er iets dat je toch al nodig had? Een magic rainbow ball voor 5 december, een voorraadje wasmiddel of misschien scoor je iets leuks via de retourdeals? Mijn dank is groot, kost jou niets extra en ik krijg een paar procent van je shopbedrag ex btw.

Hoe ziet jouw weekend eruit?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle