Dylan Haegens: “Hey mensen, blijf uit de dode hoek!”

Vandaag is de ‘Blijf uit de dode hoek’ campagne gestart van Transport en Logistiek Nederland. Youtuber Dylan Haegens, een van de meest invloedrijke influencers onder kinderen en jongeren, is vanaf dit schooljaar hét gezicht van deze campagne. TLN hoopt hiermee kinderen uit groep 7 en 8 bewust te maken van de gevaren van de dode hoek bij een groot voertuig. Dylan mocht daarom een dagje voor trucker spelen.

dylan haegens

Dylan Haegens over Veilig op Weg! Blijf uit de dode hoek

Een enthousiaste Dylan Haegens over de campagne: “Ik ben blij dat ik kan bijdragen aan het feit dat kinderen zich meer bewust gaan zijn van de dode hoek. Zolang er ieder jaar nog slachtoffers vallen, is het belangrijk dat hier zoveel mogelijk aandacht voor is.” Ik weet nog dat ik zelf eens mee mocht met trucker Marjon voor een campagne van TLN om meer vrouwelijke chauffeurs te werven. Machtig mooi zo hoog op de weg en ik gaf haar toen een enorme chocolade vrachtwagen cadeau. Maar ja, als je in de spiegel kijkt… dan zie je niet alles want bij zo’n groot voertuig is er een ‘dode hoek’.

Ongelukken met fietsende kinderen voorkomen

Er rijden duizenden vrachtwagens op de Nederlandse wegen. Vol met spullen die naar winkels of bedrijven moeten. De bewustwording van de gevaren van de dode hoek bij grote voertuigen voor kinderen is daarom cruciaal. Om de verkeersveiligheid te vergroten is Transport en Logistiek Nederland (TLN) 25 jaar geleden gestart met de campagne Veilig op Weg! Blijf uit de dode hoek. Dit schooljaar bestaat de bewustwordingscampagne van Veilig op Weg 25 jaar. Een goed moment om nog meer kinderen te benaderen. Met het inzetten van Dylan Haegens, met zijn 1,85 miljoen volgers, is het bereiken van de doelgroep effectief. 

De twee vuistregels van Veilig op Weg zijn: blijf rechts en ruim achter een vrachtauto en houd minimaal drie meter afstand van een vrachtauto. Dylan maakt kinderen, op een speelse manier, bewust over de gevaren van de dode hoek bij grote voertuigen. Kijk gerust deze video met je kinderen:

 

In het verkeer moet je nu eenmaal ALTIJD opletten. Check of een chauffeur jou heeft gezien! Hopelijk bereikt TLN dankzij de hulp van Dylan Haegens haar doel: minder tot geen ongelukken met kinderen en vrachtwagens…

Had jij dit filmpje al gezien? Kijken je kids (of leerlingen) graag Dylan Haegens?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.