My Little Pony is al decennia lang het meest succesvolle meisjesspeelgoed van Hasbro. Geen wonder als je bedenkt dat kleine meisjes grote ontdekkers zijn met een rijke fantasie. Ik kreeg zelf een My Little Pony voor mijn 6e verjaardag (in 1984), wat was ik daar blij mee! Ik had er slechts 1, maar heb er veel mee gespeeld. Mijn meisjes zijn wat rijker bedeeld in het speelgoed. Moet ik iets compenseren uit mijn jeugd? Uhm… Nee hoor, ik ben gewoon een enorme speelgoedfan. En dankzij mijn bloghobby kon ik mijn dochters ook verwennen met My Little Pony’s 🙂 We kregen van Hasbro Pinky Pie toegestuurd en Rarity met haar Booktique. Zo leuk!
Zoals jullie al vaker konden lezen, heb ik echte meisjesmeisjes. Ze verzinnen verhaaltjes met alle soorten figuurtjes. My Little Pony past dus goed in hun straatje. Peuter koos Pinky Pie uit, dus mocht haar zus Rarity hebben. De moderne paardjes zijn wel iets kleiner dan die van vroeger. Ook de tekenfilms, die we via Netflix regelmatig kijken, hebben een update gehad. Het leuke van de Pinky Pie die wij ontvingen is dat hij net als een schudbol gevuld is met glimmende ballonnen. Die dansen door het paardenlijfje als je hem op z’n kop houdt.
De doelgroep van Little Pony, inclusief mijn kinders, zit in de leeftijd (3+) waarop ze langzamerhand de waarde van vriendschap en hun eigen plaats daarin ontdekken. De magie van vriendschap is precies waar het om draait in de wereld van My Little Pony! Ik las in het persbericht dat dit ruim 30 jaar geleden begon met zes magische Pony vriendinnetjes, gebaseerd op de creaties van de Amerikaanse illustratrice Bonnie Zacherle. Aangezien ik mijn pony kreeg in 1984, klopt dat wel (dat is 31 jaar geleden)! Wat voel ik me ineens trendsettend 🙂 of early adopter moet ik eigenlijk zeggen hè, in marketing termen?