De tofste samenwerkingen van… Mama met een Wolkje

Influencers houden van leuke samenwerkingen. In deze rubriek lees je de mooiste ervaringen van bloggers die al even bezig zijn. Voor merken zijn Marketing PR en Content PR perfecte manieren om in de spotlight te komen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Wat krijgen zij zoal aangeboden en hoe hebben ze dit bereikt? Hebben ze nog tips voor PR-professionals? Leuk en leerzaam voor zowel content creators als merken. Vandaag Nienke van Mama met een Wolkje.

samenwerkingen mama met een wolkje

Hoe lang blog je al en waar gaat je blog over?

Hai, ik ben Nienke van Mama met een Wolkje. Ik blog nu ongeveer anderhalf jaar. Toen ik zwanger en in therapie was, ging ik op zoek naar een hobby. Dat werd bloggen. Ik vond schrijven altijd al heel tof, en omdat ik merkte dat er nog niet veel geblogd werd over depressie (niet de postnatale of prenatale versie, maar de “gewone” versie), ben ik hiermee begonnen. Er heerst helaas nog steeds een taboe op psychische klachten, en ik hoop met mijn site dat taboe een stukje kleiner te kunnen maken.

nienke mamameteenwolkje
Dit is Nienke, de blogger achter Mama met een Wolkje.

Heb je een favoriet social media kanaal? 

Ik vind het heerlijk om eindeloos vlogs te kijken op Youtube, maar doe er zelf niets mee. Je vindt mij voornamelijk op Instagram. Daar vind ik de drempel om contact met mijn volgers te maken en krijgen laag, en het is superleuk om bij anderen binnen te kijken en te zien hoe zij met bepaalde dingen omgaan.

Wat vind jij fijne persinformatie om te krijgen? 

Vooral informatie waar ik echt wat mee kan, dus specificaties, en een beschrijving. Ik heb ook wel eens iets gekregen zonder verdere informatie erbij, dan moet ik het zelf maar uitzoeken op internet. Vind ik altijd jammer, daar gaat weer zoveel tijd inzitten. Dan merk ik al gauw dat mijn motivatie om er mee aan de slag te gaan wat minder wordt.

pakketje mama met een wolkje
Zelfs de envelop was in stijl!

Wat zijn de leukste perspakketten die je kreeg thuisgestuurd?

Een echt perspakket heb ik tot op heden nog niet gekregen, maar ik heb wel een heel gaaf boek (Het grote depri doe-boek), een toffe ring van KAYA sieraden waar de coördinaten van mijn favoriete stadje in staan en een waterfles en medicijndoosje in één (hoe handig voor als je wel eens wat vergeet…) van YOSbottle gekregen voor leuke samenwerkingen. Van deze drie word ik nog steeds erg blij! Van de rest trouwens ook hoor, haha!

Grote depri doe boek mamawolkje
Leuk weetje over Het Grote Depri Doe-Boek dat Nienke ontving: auteur Marieke is een nichtje van Marguerita (van Marstyle.nl).

Welke events heb je bezocht voor je site? 

Nog geen helaas, want: iets met een pandemie. Ik wil wel nog graag naar een tof Event, maar heb er nog niet per se een op het oog, dus tips zijn welkom!

Ha Nienke, meestal wordt je hiervoor gevraagd door een merk of bureau. Zorgen dat je overal op de perslijst staat dus, dan komt er vanzelf een keer een uitnodiging langs. 

Hoe heb je bereikt waar je nu staat met je blog?

In het begin klooide ik maar wat aan, ik wist niet echt wat ik aan het doen was. Wat mij heel erg heeft geholpen zijn de Facebookgroepen voor bloggers. Daar heb ik heel veel tips en tricks uit gehaald, maar ook leuke contacten en samenwerkingen opgedaan. Verder sta ik ook ingeschreven bij een aantal platforms zoals Linkpizza en Promoty. Soms wil het trouwens ook wel helpen om zelf bij een merk aan de deur te kloppen als je er echt fan van bent! Geef dan wel goed aan waarom juist jij een samenwerking met ze aan zou moeten gaan.

Welke verbeterpunten zie jij voor PR-professionals?

Ik heb het idee dat PR-professionals soms niet de waarde van een blog inzien. Is ook lastig, maar om voor elke samenwerking nou een barterdeal aan te gaan, daar wordt niemand blij van. Daarbij is het ook handig om voor jezelf, als blogger, te weten wat je waard bent, en hoeveel je kunt vragen.

Ben je benieuwd hoe Nienke het taboe rondom psychische klachten een stukje kleiner probeert te maken? Volg haar dan op Instagram of neem een kijkje op haar blog.

> Eerdere edities van deze rubriek lees je hier.

Wil jij ook in deze rubriek? Leuk! Klik hier voor de vragenlijst.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.