Influencers houden van leuke samenwerkingen. In deze rubriek lees je de mooiste ervaringen van bloggers die al even bezig zijn. Voor merken zijn Marketing PR en Content PR perfecte manieren om in de spotlight te komen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Wat krijgen zij zoal aangeboden en hoe hebben ze dit bereikt? Hebben ze nog tips voor PR-professionals? Leuk en leerzaam voor zowel content creators als merken. Vandaag Anne-Marie van My Happy Kitchen.
Wie ben je en hoe lang blog je al?
Hai, ik ben Anne-Marie en ik blog nu ruim 7 jaar, voornamelijk over eten, uit eten gaan en reizen op My Happy Kitchen.
Heb je een favoriet social media kanaal?
Ik heb een haat-liefde verhouding met Instagram. Voor blog bezoek levert het niets op en het kost relatief veel tijd, maar het is wel heel leuk voor interactie met volgers en andere bloggers.
Wat vind jij fijne persinformatie om te krijgen?
Ik vind het leuk als er echt moeite wordt gestoken, er een sfeer wordt neergezet. Zo ontving ik eens een mooie houten kist met flesje Orangina. Als je de kist opende speelde er een Franse chanson en in de kist zat ook nog verse lavendel en een alpinopet. Ik was gelijk in Frankrijk!
Wat zijn de gaafste perspakketten die je kreeg thuisgestuurd?
Eerlijk gezegd: ik word van alle pakketjes blij. Of het nu 1 reep is of een keukenmachine. Een vreugdedansje door de kamer deed ik wel even, toen ik een groot deel van de kerstcollectie en de meest luxe uitvoering van de adventskalender van The Bodyshop kreeg. Ook de goodiebag na het Allerhande kerstdiner was fantastisch, met o.a. een gepersonaliseerde kerstbal.
Welke events heb je zoal bezocht voor je site?
Ontelbaar veel events! Een van de leukste was het Allerhande kerstfestival in het Spoorwegmuseum. Ik ben een groot kerst én AH fan dus toen ik daar rondliep was ik helemaal happy. En toen begon het ook nog te sneeuwen!
Ook altijd fantastisch: het grote bloggersdiner van Mr. Goodiebag. Helemaal op chique in het Amstel Hotel, heerlijk eten en loodzware goodiebag.
De jaarlijkse culiperslunch is ook altijd een feestje, in de kookfabriek in Amsterdam staan zo’n 40 stands met alle culinaire noviteiten.
Een wildtocht op de Veluwe, inclusief koets en bezoek aan vijf Michelin restaurants zal ik ook niet snel vergeten.
Welke persreizen waren onvergetelijk?
Mijn persreis naar Cyprus was onvergetelijk. Ik had vooraf een hele vragenlijst gekregen: wat is je favoriete kleur, boek, wijn etc… In mijn eigen appartement – met zwembad! – lag mijn favoriete boek op het nachtkastje, mijn favo wijn in de koelkast en stonden er nieuwe espadrilles in mijn favoriete kleur. Ik voelde me net Beyoncé! Iedere dag deden we een leuke activiteit (kookworkshop, wijnproeverij, kaasboerderij) en de rest van de tijd was ik vrij en lag ik aan het zwembad.
In maart zou ik vijf dagen naar Toscane gaan, maar toen gooide corona helaas roet in het eten…
Afgelopen september had ik een persreis van 1 dag (haha, mag ik dat een reis noemen) door Zeeland. Heel veel verschillende adresjes bezocht en fantastisch gegeten.
Hoe heb je bereikt waar je nu staat met je blog? Heb je tips voor de lezers?
Mensen zeggen vaak: jij krijg ook altijd alles! Maar ik werk er gewoon hard voor. Goede content maken en volhouden, want groei heeft tijd nodig. Ik zie veel mensen tijd steken in social media, terwijl het grootste deel van je verkeer via Google komt. Steek je tijd in SEO, dat levert uiteindelijk het meest op. En je bent niet afhankelijk van een stom algoritme.
Een andere tip: steek 80% van je tijd in oude content en 20% in nieuwe.
Oh dat is een goede Anne-Marie, dat doe ik zelf veel te weinig! Focus vaak op nieuwe content, maar ik heb natuurlijk al zo veel geschreven…
Welke verbeterpunten zie jij voor PR-professionals?
Verdiep je iets meer in de bloggers in je bestand. En maak duidelijk wat je verwachtingen zijn: wil je een blogpost, instapost, een story of iets anders?
Je kunt My Happy Kitchen hier volgen op Instagram.
>> Eerdere edities lees je hier.
Wil jij ook in deze rubriek? Leuk! Klik hier voor de vragenlijst.