De tofste samenwerkingen van… Claire’s Mission

Influencers houden van leuke samenwerkingen. In deze rubriek lees je de mooiste ervaringen van bloggers die al even bezig zijn. Voor merken zijn Marketing PR en Content PR perfecte manieren om in de spotlight te komen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Wat krijgen zij zoal aangeboden en hoe hebben ze dit bereikt? Hebben ze nog tips voor PR-professionals? Leuk en leerzaam voor zowel content creators als merken. Vandaag Claire van Claires Mission.

samenwerkingen claires mission

Wie ben je en waar blog je over?

Hai, ik ben Claire en ik ben in 2016 begonnen met Claire’s Mission; mijn lifestyle blog met met een missie. Aan het begin van mijn blogcarrière was ik best wel een tikje activistisch en radicaal. Maar er is in de afgelopen 5 jaar een hoop veranderd. Zo ben ik moeder geworden van een prachtige dochter en blog ik sinds kort fulltime. Ik ben verzacht en mijn blog is met mij meegegaan. Ik omschrijf mijzelf en mijn blog dan ook als ‘een trotse mamablogger met een missie; een einde maken aan dierenleed op een mindful wijze.’

claires mission
Claire van Claire’s Mission.

Heb je een favoriet social media kanaal?

Facebook. Ik heb het gevoel dat de content die op dit platform gedeeld wordt het meest echt (zonder filter) is. Daarnaast wordt ik ook gewoon heel blij van alle groepen en heb ik het gevoel dat iedereen dichtbij is, ondanks dat je vaak in je telefoon zit wanneer je contact maakt.

Wat vind jij fijne persinformatie om te krijgen? 

Ik word er blij van wanneer je ziet dat er heel veel liefde en aandacht zit in de tekst en in de foto’s die mee worden gestuurd. Wanneer ik er enthousiast van wordt, dan mail ik ook vrij snel terug. Ik waardeer het enorm als dit positief en snel beantwoord wordt.

claires mission
Tof idee voor een fotoshoot zo’n graffiti muur!

Wat zijn de gaafste perspakketten die je kreeg thuisgestuurd?

Ik word blij van ieder mooi perspakket zolang het past bij mij en mijn doelgroep. Om de gaafste op te noemen vind ik dan ook heel erg lastig. Vooral omdat ik in de luxe positie zit dat, ik bijna wekelijks verrast wordt. Vorige week bijvoorbeeld nog met een doosje vegan snacks die je gezond kunt opsnoepen tijdens het thuiswerken van Holland & Barrett.

Wat mij betreft zijn perspakketten echt de kersjes op de (blog)taart. Ik schrijf er niet altijd een blog artikel over, maar bedank toch altijd even via een Instagram story.

Leuk Claire, bedankjes sturen per mail of via een story wordt volgens mij sowieso heel erg gewaardeerd. Hiermee maak je soms ook het verschil en geef je de doorslag voor een volgende samenwerking.

Welke events heb je bezocht voor je site? Wat was er leuk aan? Hoe zorgde men ervoor dat je mooie content kon maken? 

Meer events bezoeken staat nog op mijn wensenlijstje! Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik een tof persevent in Amsterdam bezocht georganiseerd door MVPR voor Beauty Kitchen. Ook heb ik weleens een bloggersmarkt bezocht (van Biobites) en was ik bij ieder vegan festival van de partij. Wat ik vooral leuk vindt aan events voor bloggers is dat je andere bloggers leert kennen.

Wat waren je leukste persreizen?

Wij hebben 2 labradors (en sinds 12 april onze dochter Lana), dus persreizen vallen niet altijd mee omdat honden vaak niet welkom zijn. Om die reden neem ik altijd rechtstreeks contact op met een eigenaar van een huisje of appartement waar we graag zouden willen verblijven. Zodoende hebben we al eens bijna gratis in een prachtig natuurhuisje in Berg en Dal mogen verblijven (in ruil voor een blog artikel) en met een fikse korting in een luxe appartement in Hamburg. In de toekomst wil ik hier ook zeker nog meer mee doen. Wie weet!

Hoe heb je dit bereikt? Hoe kom je in contact met merken? 

Ik mail altijd rechtstreeks naar een oprichter of eigenaar toe. Met Google en LinkedIn kom je een heel eind. Een persoonlijke mail maken, versturen en afwachten. Lekker enthousiast, oprecht en spontaan. Daarmee kom je een heel eind.

Welke verbeterpunten zie jij voor PR-professionals?

Het gebeurt weleens dat ik een tof persbericht ontvang, ik direct reageer en te horen krijg dat er geen recensie exemplaren beschikbaar zijn. Dat kan en is geen probleem! Maar als ik vervolgens op social bij collega bloggers zie dat er wel degelijk recensie exemplaren beschikbaar zijn, dan vind ik dat toch een beetje gek. Dan had ik liever gehoord ”leuk dat je reageert, maar je blog sluit niet aan bij waar de klant opzoek naar is”. Met eerlijkheid kom je veel verder.

Helemaal mee eens Claire, dit gebeurt nogal eens. Voorgelogen worden voelt gewoon onprettig. Als blogger heb je er meer begrip voor als mensen gewoon eerlijk zeggen dat een andere blogger een groter bereik had of als je vertelt dat je vanwege een beperkt aantal samples keuzes moest maken. Dan heb je niet die vervelende nasmaak.

Je kunt Claire ook volgen via Instagram.

 

Eerdere edities van deze rubriek lees je hier.

Wil jij ook in deze rubriek? Leuk! Klik hier voor de vragenlijst.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.