De tofste samenwerkingen van… Een Goed Verhaal

Influencers houden van leuke samenwerkingen. In deze rubriek lees je de mooiste ervaringen van bloggers die al even bezig zijn. Voor merken zijn Marketing PR en Content PR perfecte manieren om in de spotlight te komen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Wat krijgen zij zoal aangeboden en hoe hebben ze dit bereikt? Hebben ze nog tips voor PR-professionals? Leuk en leerzaam voor zowel content creators als merken. Vandaag Mirjam van Een Goed Verhaal.

Wie ben je en waar blog je over? 

Hai, ik ben Mirjam van Een Goed Verhaal. Mijn eerste blogartikel verscheen eind 2015. Ik blog dus al best een tijd. Alhoewel ik al bijna vanaf het begin ingeschreven sta bij de KVK, omdat ik mijn blog wilde combineren met een webshop en een tekstbureau, ben ik pas de laatste paar jaren mijn blog echt aan het professionaliseren. Ik begon als interieur en lifestyle blogger, maar inmiddels ligt de focus meer op mijn duurzame levensstijl. Ik probeer op een laagdrempelige manier zoveel mogelijk mensen enthousiast te krijgen ook een steentje bij te dragen aan een beter milieu.

een goed verhaal
Mirjam van Een Goed Verhaal.

Heb je een favoriet social media kanaal? Welke en waarom? 

Ik ben dol op interieurfotografie en Instagram is daar toch wel de plek voor. Niet alleen om foto’s te delen, maar vooral ook om inspiratie op te doen. Bovendien heb ik inmiddels heel veel leuke contacten aan dit medium opgedaan.

Wat vind jij fijne persinformatie om te krijgen? 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik persberichten vaak maar vluchtig bekijk. Ellenlange teksten zonder afbeeldingen neem ik vaak niet eens door. Met persberichten doe ik vrij weinig, behalve wanneer het een product of initiatief betreft waar ik echt ook iets mee kan op mijn blog. Dat wil zeggen dat ik het kan verwerken in een artikel met affiliate of ik vraag of er budget is om er iets over te plaatsen op mijn blog. De beelden gebruik ik liever niet, want ik plaats bij voorkeur alleen eigen foto’s.

Wat zijn de gaafste perspakketten die je kreeg thuisgestuurd?

Ik zeg niet vaak ‘ja’ op perspakketten, want het zijn toch vaak overbodige dingen. Voor (kinder)boeken en etenswaren maak ik een uitzondering. Onlangs ontving ik een fijn pakket van Jan pizzabodems, waarna we echt een gezellige DIY pizza avond hebben gevierd met het gezin. Na IKEA events kreeg je vaak ook leuke goodiebags mee naar huis (Ikea, what’s not to love?) en een tijdje geleden kregen we een fijn pakket vol biologische etenswaren van de campagne ‘Bio lekker voor je’, waar ook nog receptenkaarten bijzaten. We hebben heerlijke ontbijtjes gemaakt de dagen daarna!

een goed verhaal pizzadeeg
Smakelijk perspakket: pizza’s!

Welke mooie events heb je bezocht voor je site? Wat was er leuk aan? Hoe zorgde men ervoor dat je mooie content kon maken? 

Hoogtepuntje van het jaar is toch wel de bekendmaking van de Kleur van het Jaar van Flexa. Ik heb daar nu twee keer live bij mogen zijn en die dagen zijn altijd heel gezellig. De IKEA events vond ik ook altijd goed verzorgd. En ik was een keer uitgenodigd door Olvarit om in België meer te weten te komen over wat er allemaal in een potje babyvoeding gaat. Dat was ook echt een gezellige dag!

Wat waren je mooiste persreizen?

Ik ga nooit mee op persreizen.

Hoe heb je bereikt waar je nu staat? Hoe heb je jouw blog laten groeien? Hoe kom je in contact met merken? Heb je tips voor de lezers? 

Ik ben behoorlijk trots op wat ik inmiddels allemaal heb bereikt met mijn blog. Nu heb ik natuurlijk wel mijn niche mee, want duurzaam leven is een hot topic. Maar ik denk dat het ook wel scheelt dat ik vlak voor het opzetten van mijn eigen blog eerst voor een SEO tekstbureau heb gewerkt en daarom gewend ben om teksten te optimaliseren voor zoekmachines. Ik heb ook van begin af aan geen gebruik gemaakt van beeldbanken en heb daarom heel veel eigen (en dus uniek) beeldmateriaal om te delen op Pinterest. Wat ik dan ook fanatiek doe. Momenteel probeer ik mijn bereik nog meer te vergroten door veel gastblogs te schrijven voor collega’s. Ik benader eigenlijk bijna nooit zelf bedrijven voor samenwerkingen, maar word inmiddels goed gevonden door pr-bureaus en bedrijven zelf.

Welke verbeterpunten zie jij voor PR-professionals?

Oh er gaat nog zoveel mis op dat gebied. Het benaderen voor samenwerkingen via Instagram DM en whatsapp vind ik echt een no go. Voor serieuze collabs mogen ze mij mailen. Dan wel graag met de juiste naam in de aanhef. Die is echt niet zo moeilijk te vinden op mijn website, want hij staat zelfs in mijn logo. Toch krijg ik nog veel te vaak mails zonder aanhef of mails waarin ze vergeten zijn om de naam van degene aan wie ze de mail daarvoor hebben gestuurd te deleten. Daarnaast vind ik dat het nu wel tijd wordt voor normale vergoedingen voor bloggers en andere content creators. Bij PR-bureaus werken ze ook niet voor een poster of een geurkaars.

Goed punt heb je daar Mirjam. Het is wel zo prettig om met de juiste naam te worden aangesproken, een fatsoenlijke vergoeding voor je werk te ontvangen en niet tig andere mensen openbaar in de CC te zien staan…

Je kunt Mirjam ook volgen op Instagram

Wil jij ook in deze rubriek? Leuk! Klik hier voor de vragenlijst.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.