Deense wellness in huis met Urtekram

Het Deense skincare mark Urtekram introduceert een nieuwe merkidentiteit en productrange. Naast drie nieuwe collecties heeft het merk een nieuw logo en een nieuwe tagline: “Nordic beauty”. Hiermee willen ze de waarden van het bedrijf uitdragen: positiviteit, kwaliteit en welzijn voor iedereen. Ik was de gelukkige die de nieuwe lijn Rise and Shine mocht proberen!

Gastblog door Esther Weemers

Urtekram ervaring

Een nieuwe collectie

De drie nieuwe collecties bestaan uit een shampoo, conditioner, body wash, body lotion, handzeep en handcrème met ieder een unieke geur. Met ingrediënten van natuurlijke oorsprong en botanische geuren, creëer je iedere dag een mindful moment voor jezelf.

Wakker worden met Rise & Shine

Deze fijne serie mocht ik proberen. Alleen het pakket was al een feestje om binnen te krijgen. Stuk voor stuk hele mooie verpakkingen en een leuk kaartje erbij. Super goed verzorgd. De verpakkingen zijn niet alleen mooi, ze zijn ook goed voor het milieu. Ze zijn namelijk gemaakt van suikerrietafval, een milieuvriendelijk alternatief op regulier plastic. Daarnaast beschikt Urtekram over het Zero Plastic Inside-certificaat van de Plastic Soup Foundation. Erg belangrijk in deze tijd.

Mijn mening over de vegan Rise en Shine van Urtekram

De Rise & Shine producten ruiken fris naar sinaasappel maar ergens ruik je ook het kruidige van de specerijen. Voedende ingrediënten als shea boter, aloë vera en hyaluronzuur zorgen voor een heerlijk zachte en stralende huid en haar. Ik was mijn haren (bijna) elke dag, dus was vooral benieuwd naar de shampoo en conditioner. De shampoo is erg licht van structuur en schuimt goed. Vooral de conditioner voelde erg fijn en gaf me erg zacht haar. De haarproducten zijn dan ook erg geschikt voor droog en beschadigd haar. Ideaal voor deze tijd van het jaar.

Ook de handcrème komt goed van pas nu we onze handen zo vaak moeten wassen en desinfecteren. Het is een fijne crème die snel intrekt. Hij voet, maar blijft niet vet. Een perfecte crème met een heerlijke geur.

Voel de frisse wind van Blown Away

Het duurt nog even, maar met de Blown Away lijn kom je vanzelf in de zomerstemming. Deze lijn ruikt naar citrus en citroengras. Blown Away houdt het haar en de huid gevoed met verzorgende ingrediënten als aloë vera en hyaluronzuur. De shampoo en conditioner zorgen voor een echte hydratatieboost aan pluizig en sluik haar.

Kom tot jezelf met Tune In

Ontspan met de natuurlijk kalmerende geur van lavendel. Deze lijn is geschikt voor de droge huid. Tune In shampoo en conditioner zijn speciaal ontwikkeld voor dof haar. De toevoeging van broccolizaadolie laat het haar weer stralen en glanzen. Nog nooit van gehoord, broccolizaadolie. Maakt me nieuwsgierig om een keer te proberen!

Zorg goed voor jezelf en de natuur

Het merk Urtekram is in 1972 opgericht en produceert volledig biologisch. Het bedrijf wil de consument laten nadenken over een milieuvriendelijke manier van consumeren. Ieder product in de drie nieuwe ranges hebben ingrediënten van natuurlijke oorsprong en zijn Ecocert-gecertificeerd biologisch, dierproefvrij en vegan.

Na het proberen van de producten ben ik fan! Niet alleen van de producten zelf, maar ook van de visie van het bedrijf. Je moet goed voor jezelf zorgen, maar samen moeten we ook voor het milieu zorgen.

De Rise & Shine en Blown Away ranges zijn verkrijgbaar bij Holland & Barrett (hollandandbarrett.nl).

Welke lijn wil jij uitproberen?

*Steun deze blog met je aankoop bij Bol.com

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.