Keek op mijn Week: weekendje Friesland, mindblowing scan, mastermindmeeting en meer awesome stuff

Wekelijks bedenk ik me bij het schrijven van de keek op mijn week dat het toch wel weer een raar en bijzonder weekje is geweest weer. Mijn leven is alles behalve saai, al zeg ik het zelf. Gezien de kijkcijfers zijn veel mensen het met mee eens gelukkig, ik hoor veel terug dat het wekelijks wordt bekeken. Supertof is dat! Nou, komt ie…

Vrijdagavond druk met beautyproducten proberen en fotograferen.

Joure en Sneek

Zaterdag werd ik wakker in het enorme bed in de suite van Hotel Hajé in Friesland. Zo’n hotelontbijtje is altijd erg fijn en ik had er lekker een tijdschriftje bij, omdat ik toch alleen aan dat tafeltje zat. Daarna lekker de laptop aan en werken. Buiten stormde het als een malle. Toen het artikel klaar was, besloot ik dat onthaasten even nodig was. De avond ervoor had ik allerlei productfoto’s gemaakt, nu achter de laptop en eigenlijk is het ook belangrijk om je hoofd leeg te maken… Dus ik kroop op de zachte bank en staarde naar buiten. Een uur lang. Echt, hoe lang geleden is het dat ik een uur lang alleen maar gezeten heb zónder smartphone of iets in de hand? Ik kan het me niet eens herinneren.

suite hotel haje
Best gek, wakker worden in zo’n enorme kamer!
lunch hotel
Lunch in Hotel Hajé.

’s Middags kwam Tamara langs en zij had als foodblogger allerlei leuke afspraken voor ons geregeld om een artikel met leuke tips in Friesland te kunnen schrijven. We bezochten Weduwe Joustra voor een rondleiding met Beerenburg proeverij, waar ik direct een leuk vaderdagcadeautje op de kop tikte. Kan maar vast geregeld zijn.

Allerlei smaken Beerenburg… en we mochten er ook een paar proeven bij Weduwe Joustra in Sneek.

Daarna waren we uitgenodigd bij Lunchcafé Unyk voor een heerlijk hapje. Zo leuk, ze hebben hier allemaal dieren in de zaak: superschattige konijntjes en cavia’s!

lunch bij unyk sneek
Gerechtjes proeven bij lunchcafé Unyk in Sneek, ik bofte: shoarma! Lekker!

Terug naar het hotel om even op te frissen en daarna terug naar Sneek voor het diner bij Aan de Gracht, een heel leuk restaurant dat ook bonbons heeft ontwikkeld in samenwerking met Weduwe Joustra.

restaurant aan de gracht sneek
Het eten was heerlijk, maar dít vond ik zelf dus geweldig: hilarische quotes aan de muur van het restaurant.
restaurant aan de gracht
Het restaurant zit dus… aan de gracht 😀

Bij terugkomst in het hotel dook ik nog even het bubbelbad in. Very nice…

badderen
Deze luxe heb ik thuis niet, even genieten.

Varen op het Sneekermeer

Zondag liepen we door Joure en reden we daarna naar ’t Garijp waar Tamara een boot had geregeld. Zo konden we van het heerlijke weer genieten op het water. Het Sneekermeer is ontzettend mooi en meer mensen hadden bedacht dat het fijn was voor een vaartocht, het was gezellig druk met bootjes.

joure
Wandelen in Joure.
op het sneekermeer
Ideaal vaarweer.

Aan het eind van de middag bespeurden we de gekleurde zeiltjes van de Optimisten waarmee mijn dochters aan het zeilen waren met het zeilkamp. Superleuk, zo kon ik van dichtbij bekijken wat ze allemaal al hadden geleerd. Knap hoor, zie dit leuke filmpje:

Na het inpakken van alle spullen reden we door naar De Walrus in Sneek, waar we voor het diner waren uitgenodigd. Wat een schot in de roos! Dit restaurant blijkt echt super op kinderen gericht te zijn, er was een springkussen buiten, een speelhoekje binnen en ze mochten ook nog even mee de keuken in om hun eigen toetje te maken… Uitgeput leverde ik de meisjes die avond bij hun papa in. Nog even een dagje bijkomen voor ze weer naar school moesten.

eten bij de walrus
Een beetje moe van zeilkamp, maar hongerig genoeg. Ze mochten zelfs hun eigen toetje maken in de keuken.

Werken en wassen

Maandag wasdag? Ik had in ieder geval een flinke voorraad vuile was mee van dit weekendje weg met zeilkamp. Ondertussen beunde ik lekker door achter de laptop, zat ik aan mijn cursus en plofte ik laat op de avond achter aflevering 1 van Designated Survivor Seizoen 3 op Netflix. Mijn ouders nodigden me uit voor het eten, maar dat had ik toen al op staan dus een dagje doorgeschoven.

scancoaching

On the road

Dinsdag was ik de hele dag ‘on the road’ zoals dat heet. In de ochtend liet ik in Woerden mijn wimpers bijwerken. Na de lunch reed ik naar Zierikzee waar ik een afspraak had met Marieke van Echtscherp die ik ken van het Spiritueel Leiderschapstraject. Ik kreeg hier een demo scancoaching en dat was ontzettend bijzonder… Een hoop informatie die echt even moet bezinken allemaal. In de file terug had ik daar al even de tijd voor natuurlijk, haha.

Een uur later dan gepland schoof ik bij mijn ouders aan voor het eten. Via HelloFresh had mijn moeder een Thaise salade gemaakt die erg lekker was! Thanks mama! Daarna stond ik wederom in de file om de meisjes op te halen, maar wel een hele grappige: overstekende koeien. Aangezien ik vooraan stond, had ik een heel mooi uitzicht op de kudde die naar een ander weiland liep. Geweldig.

Pas op: overstekende koeien! #polder

Mastermind meeting

Woensdag stapte ik eerst de sportschool in, waar ik een paar gezellige moeders van school tegenkwam. Onder het douchen luisterde ik een inspirerende podcast en daarna work, work. Het was een beetje een ratrace deze dag, omdat ik stipt half 2 achter de laptop moest voor de Mastermind Meeting met de dames van Spiritueel Leiderschap. De kinderen waren om half 1 uit, waarna we nog even de klassen bezochten om de kunstprojecten te bekijken die ze hadden gemaakt omtrent Keith Haring en Joan Miró. Heel leuk om te zien!

Snel geluncht bij de Kwalitaria, want anders zouden we het niet redden. Daarna kon ik de oudste droppen bij de tekenjuf die haar mee zou nemen naar de les deze middag en reed ik snel met de jongste naar huis. Deze dame hielp me door elke keer dat de deurbel ging open te doen, zodat mama door kon met de Mastermind Meeting. Heel leerzaam om ieders proces te horen en we konden elkaar goed helpen. Met zijn achten zaten we enkele uren in een interessant gesprek en we waren precies klaar toen ik mijn dochter weer moest ophalen van de tekenles.

eenhoorn tekenles
Eenhoorns gemaakt bij tekenles.

Youtube?

Donderdag reed ik naar Rotterdam om te spreken met een groot youtube-kanaal. Ik ga ze helpen bij hun sales, wat me ontzettend leuk lijkt! Ze maken professionele programma’s die ook zo op televisie zouden kunnen komen. Als er nu genoeg bedrijven zijn die het leuk vinden als ik hun product kom proberen met een gegarandeerd bereik van minimaal 20.000 views per video, kan ik ook mijn eigen programma krijgen. Dat zou echt supertof zijn natuurlijk, maar ik start met de sales van de bestaande formats en hopelijk kan ik dat leuk kruisbestuiven met de 50 blogtitels waarvoor ik opdrachten werf. Even lekker weer iets nieuws voor de nodige frisse wind en supertof wat ze allemaal doen.

Koffer pakken

Vrijdag stond in het teken van de nodige reisvoorbereidingen: paspoort klaarleggen, batterij van de camera opladen en koffer inpakken. De Costa Daurada heeft me uitgenodigd om dit gebied in Spanje te beleven en jullie te laten zien hoe mooi het daar is. Ik ga met een groep bloggers onder meer wat UNESCO erfgoed bekijken. Heb er ontzettend veel zin in: me gusto España! Komen die Spaanse lessen van het HBO weer van pas. Betekent wel dat ik een aantal dagen niet achter de laptop kan, het programma zit ramvol.

Wat ga jij dit weekend doen? Vier je vaderdag of sla je dat over?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, ik voel me een glitterkanon en probeer met mijn blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, ondernemer en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 12 jaar. Je leest hier over intens genieten van het leven na longcovid, fijne perks, bijzondere ervaringen en de band versterken met je tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle