Keek op mijn Week: warm, mystery visit, zeilkamp, alleen in een hotel en visite

Vorig weekend was het lekker koel, maar daarna liep de temperatuur weer op. Ik merkte het aan mezelf. Als het wat koeler is, ben ik toch een stuk productiever en van de warmte word ik loom… Het was een bijzonder weekje omdat de meisjes op zeilkamp mochten in Friesland. Tijdens de Sneekweek, dus veel bootjes overal. Zelf overnachtte ik in een hotel in de buurt. In mijn uppie…

Vakantie is… je kinderen #kolonistenvancatan leren #spelletje #spelen #kids #bodegraven

Een bericht gedeeld door Marguerita (@marstyle78) op

Lekker lang zwemmen

Zaterdag hadden we geen plannen, dus modderden we in huis wat aan. Lekker een spelletje gedaan met de meisjes. Kolonisten van Catan vinden ze nu leuk, maar het duurt ze toch net even te lang om het spel af te spelen. We kregen al vroeg een berichtje dat we gerust mochten komen zwemmen bij de buren van mijn ouders en dat alles voor ons klaar stond. Daar hebben we ’s middags dankbaar gebruik van gemaakt. En de meisjes konden nog extra lang zwemmen ook, want oma nodigde ons spontaan uit voor haar heerlijke spaghetti. Mijn lievelingskostje!

zwem

Barbecue

Zondag sliepen we lekker lang uit en daarna kwam papa de meisjes halen. We hadden een dagje gewisseld omdat hij maandag geen opvang had. Een werkdag voor mij dus en het ging super lekker! Ik schreef wat af en kreeg ontzettend veel gedaan. Met een goed gevoel ging ik einde van de middag naar zijn huis voor een barbecue en daarna nam ik de meisjes weer mee.

Zeevaarders

Maandag waren de dametjes dus bij mij. Weer lekker uitgeslapen en dit keer de Zeevaarders editie van Kolonisten aan ze uitgelegd. Voor de jongste duurde dit spelletje helaas ook nog te lang, maar het was gezellig. ’s Middags gingen ze weer met papa mee en daarna kon ik aan de bak. Wederom aardig wat werk gedaan en ’s avonds fietste ik langs de Zoete Inval voor ijsjes die ik deelde met mijn ouders, waarna ik nog even verder werkte.

Wimpers en mystery visit

Dinsdag reed ik naar Woerden om mijn wimpers bij te laten werken. Even alles netjes, je weet nooit of je ineens een leuke man tegen komt tenslotte. Daarna even door naar de drogist voor een mystery visit. Ik moest me laten adviseren over een goede aftersuncrème, maar het jonge winkelmeisje had er duidelijk geen verstand van. Wel lekker gewinkeld hoor en flink wat dittemedatjes in het winkelmandje gegooid, de voorraad is weer aangevuld. Daarna kocht ik bij Primera nog een paar vakantieboeken voor de meisjes voor in de auto en alvast voor Sinterklaas de Geronimo Stilton boeken die daar lagen voor 3,95 euro. Tip!

Naar ’t Garijp

Woensdag moesten we vroeg op. Om 7 uur vertrokken we richting Friesland, want we werden om 9 uur verwacht bij Zeilschool ’t Garijp. De meisjes mochten 2 dagen meedoen met het zeilkamp á la de “schippers van de kameleon”. Ze leerden daar zeilen met een ‘optimist’, een klein zeilbootje. Net als ik vonden de meisjes het best spannend, maar de kampleiding was ontzettend leuk en lieten ze meteen kennis maken met de andere kindjes uit hun groepje. Ik hielp ze met de slaapzakken op hun bed, insmeren en de zak pakken voor op de boot. Ze kregen zwemvesten aan, klommen in de bootjes en ik heb ze uitgezwaaid. Best gek, maar wát een ervaring voor ze: zeilen!

Zelf vertrok ik naar Joure, waar ik met de weekendje-weg-bon die ik kreeg van Miss Etam een kamer boekte bij Hotel Hajé. Gratis wifi in het hotel dus ik heb er lekker kunnen werken, totdat ik kon inchecken in mijn kamer. Als blogger ga ik er regelmatig alleen op uit, maar toch voelde het een beetje ongemakkelijk om in mijn eentje in het restaurant te zitten voor het diner. Ik had wel gezelschap via de whatsapp en msn messenger, maar naar je schermpje staren is toch anders dan met iemand praten die tegenover je zit. Maar goed, alleen zijn is geen reden om zielig in een hoekje te gaan zitten. (Toch voelde ik me een beetje opgelaten. Dus ging ik na het eten naar mijn kamer om voor de tv te hangen en nog wat achter de laptop te werken.  :mrgreen: )

#breakfast with a view bij #hajerestaurants lekker buiten eten #ontbijt #hotel #singlemomlife

Een bericht gedeeld door Marguerita (@marstyle78) op

Waarschuwingen voor extreem noodweer…

Donderdag genoot ik buiten in het zonnetje van het ontbijt. Wederom only the lonely met af en toe een klein praatje met andere hotelgasten. Vanwege de Sneekweek zat het hotel helemaal vol. Overigens fijne hotelkamers, mocht je eens naar Joure op vakantie willen (boek Hotel Hajé hier). Prachtige zwart stenen waskommen in de badkamer, een hele ruime douche en heerlijke bedden. Na het ontbijt pakte ik mijn spullen in, deed ik nog wat werk en toen het tijd was om uit te checken heb ik in het restaurant nog even verder gewerkt. Er is een tafeltje naast het stopcontact waar ik ook een dag eerder prima uit de voeten kon.

Via de app kreeg ik een berichtje dat er waarschuwingen waren voor extreem noodweer met heel harde windstoten die avond, precies in de winderige gebieden waar ik doorheen moest rijden. De plannen gooide ik dus wat om. In plaats van om 5 uur, haalde ik om 3 uur de meisjes op bij ’t Garijp. En daarvoor heb ik nog even in Goingarijp naar de mooie zeilboten staan kijken van de Sneekweek natuurlijk, wat een geweldig gezicht. Bij ’t Garijp aangekomen kwamen ook net de boten met de wat oudere kinderen binnen gevaren, vlak voordat het noodweer losbarstte. De kleintjes waren het water deze dag niet op geweest. Bij de zeilschool hebben ze genoeg alternatieve plannen voor slecht weer. Ze hadden het dorpje van de Schippers van de Kameleon bezocht en het daarachter gelegen avonturenpark met moeras en survivalroute. De meisjes hebben 2 geweldige dagen gehad en kregen voor vertrek nog een diploma. Door de stromende regen renden we naar de auto en na een half uur kwam het eerste woord er uit (ze waren nogal moe): “Mama, mogen we volgend jaar weer op zeilkamp? Ik vond het zo leuk!”

Na het trotseren van de files reden we door de McDrive en heb ik de dames onder de douche gezet en ingetukt. Ze zijn een geweldige ervaring rijker, waar je binnenkort alles over leest in het verslag. Voor kinderen van net 6 en 7 jaar is een zomerkamp in ieder geval al superleuk, zo weten we nu.

Late verjaarsvisite

Vrijdag kwamen er meer verhalen los toen we samen de foto’s van Zeilschool ’t Garijp op facebook bekeken. Verder lagen de dames herhaaldelijk met elkaar in de clinch, de vermoeidheid kwam er uit denk ik. Gelukkig kwam er die middag nog late verjaarsvisite en zo hadden de meisjes gezellige speelkameraadjes. Kleine zus kreeg het dobbelspel van Kolonisten, wat we na vertrek van de visite meteen gespeeld hebben. Erg leuk en ideaal om mee te nemen op vakantie. ’s Avonds bracht ik ze naar papa zodat ik dit weekend weer keihard kan werken aan mijn blog. Hopelijk ben ik net zo productief als vorig weekend!

watertafel

Overigens vonden jullie dit artikel helemaal niks… ik vond hem zelf best leuk, maar hij werd baggerslecht gelezen. Ach ja, soms heb je dat. Verder mocht ik deze week weer wat producten uitzoeken voor mijn blog, dus volgende week kan ik weer perspakketjes laten zien in deze rubriek. Meer weekoverzichten lezen? Klik hier.

Heb jij leuke plannen voor het weekend? Of ga je net als ik werken? Kwam er bij mij afgelopen week niet echt van en volgende week verwacht ik ook zoiets, dus ik moet even knallen, haha. Hopelijk is er bij jou tijd voor ontspanning?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle