Wat een luxe: Dormio Resort Maastricht

Oh wat hadden we een geluk in de herfstvakantie, het was heerlijk weer! We genoten daarom extra van ons verblijf in het nieuwe vakantiepark Dormio Resort Maastricht. Hier mochten we van maandag tot donderdag de luxe ervaren van de speciale Kidswoningen op het park én de eerste try outs van het animatieteam meemaken. Volgend jaar zal het park helemaal af zijn, inclusief een hotel met zwembad, een kidsclub en nog veel meer mooie vakantiehuisjes. Wat is onze ervaring met Dormio?

We moesten even zoeken naar de receptie, dit gebouw viel niet direct op bij aankomst. Dat komt omdat er nog volop gebouwd wordt en de receptie volgend jaar waarschijnlijk in het hotel dat nu gebouwd wordt gaat komen. Verder is alles op het park hartstikke nieuw en luxe! Dormio Resort Maastricht is afgelopen december geopend en de kidswoning waarin wij verbleven staat er pas sinds mei 2017.

dormio resort maastricht

Vakantiepark met hotelservice

Gelegen aan de golfbaan en met een spa en wellness center even verderop, richt Dormio zich op gasten in het hogere segment. In de vakantiewoningen krijg je hotelservice: de bedden zijn opgemaakt bij aankomst en je hoeft deze niet zelf af te halen. (Had ik uit automatisme natuurlijk toch gedaan, haha.) De vakantiegangers onderscheiden zich duidelijk van de mensen die je tegenkomt op campings en doorsnee vakantieparken: kinderen in duurdere merkkleding en zeer beleefd opgevoed. Veel gezinnen zijn er samen met opa en oma om samen ontspannen te kunnen golfen of winkelen. Hier zijn de huisjes ook op ingericht: 2 slaapkamers met een dubbel bed en 1 kinderkamer met stapelbed, voor baby’s en peuters is in de masterbedroom een fijn hoekje met ledikant en commode ingericht.

Roomtour kidswoning

Om jullie een indruk te geven heb ik een roomtour opgenomen. Wij hadden een Koopliedenwoning aan het Kidsplein. In dit filmpje zeg ik dat je de keuken kunt afsluiten, maar dat is niet zo. Ik had even niet door dat dit de deur naar de hal is.  💡

Lekkere koffie!

Zoals je ziet zijn deze vakantiehuisjes van alle gemakken voorzien. Je handdoek en theedoek liggen klaar, net als een setje met vaatwastabletten, afwasmiddel etc. Er staat een broodrooster, een citruspers en dus het koffiecups apparaat in de keuken. Ik was hier al op voorbereid maar we hebben tijdens ons verblijf nog wat extra smaken gekocht bij de nabijgelegen Jumbo (nog geen 5 minuten met de auto van het park). Dinsdag was manlief jarig en voor zijn verjaardag heeft hij ook zo’n apparaat gekregen, die we uiteraard thuis hebben gelaten. Symbolisch kreeg hij van de meisjes koffiecups cadeau. En dat smaakte goed! Je kunt op het park dagelijks verse broodjes bestellen en afhalen bij de receptie, maar omdat er een combi-oven in het huisje zit hebben wij zelf afbakbroodjes gehaald bij de supermarkt.

Bubbelen in discolicht

De dubbele wasbak in de badkamer vond ik een prettig extraatje. Net even wat meer ruimte als er 2 meisjes tegelijk hun tandenpoetsen. Op mijn dochters heeft het bad de meeste indruk gemaakt: een bubbelbad met discolampen. De bubbels en het verkleurende licht kun je afzonderlijk van elkaar bedienen. Maakt wel veel herrie als de bubbels aan staan, maar wat hadden de dames een plezier! Uiteraard hebben wij het bad ook uitgeprobeerd. De bubbels zijn fijn, maar niet handig als je een tijdschrift wilt lezen in bad ontdekte ik al snel, haha.  😆 In de douche miste ik een plankje om de shampoo op te zetten, maar je hebt veel ruimte en een fijne straal. In je welkomstpakket zit douchegel, shampoo en andere badkamerproducten net als je in een hotelkamer zou verwachten en er zijn genoeg zachte handdoeken voor het hele gezin. Overigens is er in de schuur een wasmachine aanwezig, dus mocht je tekort komen is het mogelijk een was te draaien.

Genoeg wifi voor deze zzp-blogger

Een groot pluspunt van Dormio Resort Maastricht, vond ik de open wifi door het hele park. In het restaurant moet je jezelf weer even apart aanmelden, maar verder kon ik gewoon doorwerken. Het was voor mij tenslotte een werkvakantie, leuk werk dat wel. Ik kroop regelmatig achter de laptop om te werken en de verbinding was prima, ook bij het uploaden van foto’s. Tijdens het maken van Instagram live stories viel de verbinding wel een paar keer weg, dit was ook buiten het vakantiehuisje. Verder had ik nergens last van. Sterker nog, zelfs de AppleTV die we hadden meegenomen deed het gewoon. Ter vergelijking: in Efteling Bosrijk kon de wifi dit niet aan. Er werd dus gezellig Netflix gekeken en ondertussen konden we ook op de iPad, laptop of telefoon werken.

Wat is er in Dormio te doen voor kinderen?

Als gezegd was onze kidswoning gelegen aan het Kidsplein, de grootste speeltuin van het vakantiepark. Naast ons huisje stond een klimtoren met glijbaan, er is een schommel, wip, rekstok en het allerleukste vonden mijn dochters het springkussen. Er zijn nog verschillende andere leuke speelplaatsen in dit resort. De kindervoorzieningen in het huisje zelf hebben we eigenlijk niet gebruikt. Behalve het vrolijke stapelbed dan. Vanwege het mooie weer bleven de aanwezige spelletjes en spelcomputer ongebruikt in de kast. Wel heel leuk: Party & Co, Wie is Het, Vier op een Rij, een visnetje voor peuters, Twister. Wat wel veel werd gebruikt was de step die bij het huisje hoort! Er zijn heel wat rondjes om de speeltuin gestept door de dames en hun vakantievriendjes. Ze hadden er veel plezier in, echt een slimme zet die goed in de smaak viel. Voor kleinere kinderen is er een bolderkar in het huisje aanwezig, deze hebben wij niet gebruikt. Het schuurtje met wasmachine, bolderkar en step is ruim genoeg om ook (huur)fietsen te stallen.

Dormio animatie

Het animatieteam ging deze week voor het eerst van start. Hond Mio is de mascotte en het is de bedoeling dat wat er nu in Maastricht wordt opgezet, later uitgerold gaat worden naar de andere parken van Dormio in Europa. Mijn dochters houden hier wel van, dus we hebben het hele animatieprogramma meegemaakt. Dat begon dinsdagochtend om 9 uur, toen Mio bij ons aanbelde om kennis te maken en kleurplaten en kleurtjes aan de meisjes te geven. Erg leuk! Vervolgens gingen we om 10 uur naar de knutselclub in het restaurant waar er hondjes geknutseld werden, heel schattig gedaan met wiebeloogjes en muizentrappootjes. Na zo’n 3 kwartier kon ik de dames weer ophalen, maar er waren ook moeders die samen met hun kinderen geknutseld hebben. Voor de echte kleintjes zijn kinderstoelen aanwezig.

Woensdag startte het programma om 2 uur ’s middags. Mio kwam spelen in de speeltuin van het Kidsplein en wij waren precies op tijd. De andere gezinnen waren nog op stap, want verder was er niemand in de anders zo drukke speeltuin. Mijn meisjes kregen dus alle aandacht van Mio en zijn ‘baasje’. Er werd samen gebald, gesprongen en het lukte die arme Mio maar niet om op de glijbaan te klimmen. Om 4 uur meldden wij ons weer in het restaurant voor de herfstspeurtocht. De kinderen kregen een plattegrond met een route, een tasje om spullen in te verzamelen en een werkblad waarop stond wat ze moesten vinden én genoeg plaats om de antwoorden van de speurtocht te noteren. Dit was erg leuk! Het was nog steeds stralend weer en de vragen waren niet te simpel maar ook niet te moeilijk voor de deelnemers van 5 en 6 jaar. We liepen door alle speeltuinen en steeds wist een ander kind als eerste het papiertje te vinden met de opdracht. Dieren zoeken, een boom natekenen, dingen tellen en vragen beantwoorden over de herfst.

Na afloop kregen we limonade en lekkers in het restaurant en werd er geschminkt. Achteraf hadden ze dit beter andersom kunnen doen, dan hadden de kinderen langer plezier gehad van de schmink. Precies om 6 uur waren we namelijk pas terug in het vakantiehuisje, waar papa het eten al klaar was. Dat was maar goed ook, want we wilden graag naar het voorlezen gaan en dat zou om half 7 alweer zijn… Hier waren we de enigen, maar daardoor hadden de kids wel alle aandacht. Mijn oudste mocht om de beurt ook voorlezen (yay, lezen was er verder niet van gekomen) en wat keek ze trots! Toen snel in bad en naar bed, de schmink had er dus echt maar heel even op gezeten.  😎

Hoe was het verder?

Het was heerlijk, zeker ook door het mooie weer. De enige kanttekening die wij hadden was de parkeerplek naast ons huisje. Je gaat eerst een klein geultje in en dan vrij stijl omhoog en omdat wij een lage auto hebben, schraapt de onderkant tegen de tegels wat niet fijn is. Bij de receptie gaven ze direct aan dat we van de platte parkeerplaats van de leegstaande vakantiewoning naast ons gebruik mochten maken. De meeste vakantiehuizen hebben een platte parkeerplaats, maar er zijn er dus ook verschillende die eigenlijk iets te stijl omhoog gaan. Als je een lage auto hebt, zou ik hier zeker naar informeren.

Drielandenpunt

Op dinsdag hebben wij het Drielandenpunt in Vaals bezocht. Daar is een ontzettend leuke speeltuin en een heerlijk terras. We hebben hier ook een fijn stuk gewandeld en ‘herfstschatten’ gezocht zoals kastanjes. Van andere vakantiegangers hoorde ik dat het Labyrint ook echt een aanrader is met kinderen. Wij zijn hier zelf niet in geweest.

Stadten in Maastricht

Woensdag reden we naar het Vrijthof voor een lekker dagje winkelen. Dat is nog geen 10 minuten met de auto vanaf Dormio. Maastricht heeft ontzettend leuke steegjes, een groot winkelaanbod en heel veel terrasjes waar je leuk kunt zitten. Desgewenst kun je ook een rondvaart doen of één van de grotten bezoeken. Wij hielden het bij winkels, de grote brug over en nog even een ijsje bij Pinky’s. De shoplog vind je hier.

dormio resort maastricht
Pal naast de golfbaan… op het park is ook een skipiste.

Conclusie

Maastricht is een geweldige stad en Dormio Resort is een park waar ik graag nog eens terugkom. We waren er nu een klein midweekje en dat ging heel snel voorbij. De ruime en comfortabele vakantiewoningen zijn ook in de winter prima door het aanwezige vermaak in de woning en de indeling waarbij je in de woonkamer of keuken kunt zitten. Bovendien is er op het park een skibaan aanwezig. Ik ben ontzettend benieuwd hoe alles er volgend jaar uit zal zien wanneer alles af is, maar onze ervaring is zeer positief. Dit verblijf werd ons aangeboden voor verslaglegging op mijn blog en had ons normaal 624 euro gekost, waarvan 120 euro servicekosten voor het handdoekenpakket, de opgemaakte bedden etc. Dormio Resort Maastricht is niet goedkoop (hoewel je nu 20% introductiekorting krijgt) maar het geld zeker waard! Je kunt hier boeken.

Wat vind jij na het zien van de foto’s en de roomtour?

disclaimer

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle